indinz.reismee.nl

En maar tsjollen

Eindelijk in Auckland beland. Na 36 uur ononderbroken overstappen, wachten en vliegen en 19000 km verder doen we ons best om met nog één oog open iets te vertellen. Alle vluchten verliepen op tijd, nergens noemenswaardige vertragingen en uiteindelijk vielen de wachttijden ook wel mee (nooit langer dan 2 uur). Thai-air heeft schone hosteskes, mooie klederdracht maar voor de rest blijft de beenruimte toch oncomfortabel en de “eettherapie” bevat ook niets speciaal. Ondanks het advies van enkel water te drinken tijdens de vlucht laten we ons toch verleiden tot een gin-tonic, en die is dan wel weer een aanrader.

In Auckland kiezen we Skybus die ons voor nog geen 10$/man in de buurt van het hotel zal brengen. Jeedoch, eerst heeft de bus een panne en moet er gewacht worden op een reservebus, daarna vergeet de chauffeur te stoppen voor onze halte en bij het uitstappen stellen we vast dat Auckland toch vrij heuvelachtig is. Na een kwartierke tsjollen nemen we dan toch maar een taxi voor de laatste 3 km (in totaal nog steeds goedkopen dan een shuttle of taxi vanuit de luchthaven).

Het is hier nu 19u, tijd om snel nog ergens iets te gaan eten en daarna snaveltjes dicht en oogjes toe.